Motorbyte



När jag först köpte båten så sa gubben som skulle sälja att motorn gick bra sist den gick. Hehe nu var det dock så att motorn hade skurit å det misstänkte jag redan då jag köpten båten. Fick pruta ner den rätt ordentligt så det va bara att slå till. Efter att jag, far och bror hade seglat hem bettan till vås så var det dax för motorbyte! Hittade en ny begagnad motor här i vås som skulle passa efter lite nya motorfästen . Pärlorna far å mor kom därefter ner en helg å hjälpte till med att lyfta ur den gamla motorn och börja installera den nya.

Bilderna visar:
* Den gamla motorn som va helt kass
* När vi väl har fått ur den gamla såg man verkligen hur grisigt det var å hur mycce olja som hade runnit ut.
* Efter lite rengöring var det dags att måla lite. Missade dock att fota hur det blidde=(
* Nya motorn på plats och ny å fin ljudisolering runt kanterna.
* Nu fattas bara lite färg på luckorna som döljer motorn- 
 




Gamla härken som hade skuritOljigt å fint men nu e motorn iaf bortaSåja lite renare. Efter ytterligare lite tvätt så målade jag så att det blev asfint:DTyp klart. Fattas lite färg på luckorna bara.


Kommentarer
Postat av: Gumman

Skiner som solen gör den nya motorn, men jag saknar lite text som beskriver vad du gör ju....

=)

2009-02-16 @ 15:27:58
URL: http://noema.bloggagratis.se
Postat av: Gogga

Hihi ja det kommer kanske det åxå ska du se :D

2009-02-16 @ 15:29:13
Postat av: Mattias Ö

Roligt att läsa bloggen din än så länge=)



Har du döpt hon till "bettan" eller har du något annat namn på G?

2009-02-16 @ 17:36:54
Postat av: Gogga

Nope har inte kommit på något namn ännu. Känner att ja måste få jobba lite me henne först så att vi får känna lite på varandra ;)

2009-02-16 @ 20:09:58
Postat av: Anonym

2009-02-19 @ 14:57:59
URL: http://.se
Postat av: Verran

oj ursäkta för inlägget ovan, vet inte vad som hände.

roger... du lägger ut 6 bilder på en båtmotor????

en bild på dig eller frugan kan också uppskattas.... :-)



kram

2009-02-19 @ 14:59:37
URL: http://veronicabergsten.blogg.se/
Postat av: Annika

Till Verran: Man får ha tålamod med Rogers blogg. Jag önskade text till bilderna och det har kommit nu. =)

Vill du se bilder på honom och/eller mig (sambon)får du nog kika in på min blogg, se adressen ovan.

=)

2009-02-24 @ 07:06:57
URL: http://noema.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0